رواية الحب يعشق الصدف الفصل الثاني عشر 12 بقلم رحمه محمد
#الحب يعشق الصدف
البارت 12
مراد: ي مرحب بالحبايب
كان واحد قاعد علي كرسي ومتربط ومحطوط شريطه سوده علي عيونه
مراد قعد علي كرسي قصاده وشاور لحد من البودي جارد الي كانو واقفين حوليه يشيل الشرط من علي عينه
مراد ببتسامه: اهلا بيك في جحيم مراد التهامي ي ابن الصياد
مصطفي بخوف: انت جايبني هنا لي ي مراد
مراد حط رجل علي رجل : لا ولا حاجه انتقام بسيط بس رد علي الي ابوك عمله مع اني ممكن اقتلك بس انا جدع برضو
وقرب منه مسك من رقبته بغضب: لو كان حصل ليها حاجه مكنش هيكفيني روحك بس
وزقه جامد لدرجه ان الكرسي اتقلب بيه لورا وبدا ينز.ف من دماغه
مصطفي بوجع: ااااه
مراد وهو بيشاور لبودي جارد يعدله: لا استرجل كدا انا لسه عملت حاجه
مصطفي بخوف: انا مليش دعوه ابويا الي خططت لدا كله
مراد ضحك جامد: ياااااه لو سمعك وانت بتقول الكلمتين دول بس عادي كدا كدا اتصورت (وبص لعمرو الي ابتسم بمكر)
عمرو: واتبعت ليه كمان ي كبير
مصطفي بخوف : سبني ي مراد
مراد: خلاص حاضر
عمرو وجاسر بصدمه: اييي
مراد بص ليهم: اي هسيبه
مصطفي بفرحه: ماشي يلا
مراد قرب منه وبدا يفكه فعلا وعمرو وجاسر بصين لمراد ومش فاهمين حاجه
مراد بخبث: يلا امشي
مصطفي بص ليه وبعدين جري من قدامه ولسه هيطلع من المخزن خالص
مصطفي بصراخ: اااااااااه
ووقع مكانه كان مراد مصوب المسد.س عليه ورصا.صه جت في رجله
مراد بصيغه امر : هاتو
راح 2 من البودي جارد وجابو مصطفي الي بيصرخ من الالم وقعدو علي الكرسي
مراد قرب منه وبخوف مصطنع : اي الدم دا وريني كدا (ونزل مراد علي ركبته ومسك رجله الي متصابه) تؤتؤ ينهار ابيض اهدي متخافش هطلعهالك اهدي اهدي
مصطفي بخوف ممزوج بالم: لا لا لالاااااااااااا
كان مراد ماسك الجرح جامد اوي وبالايد التاني بيطلع الرصا.صه بكل غل
مراد: تؤتؤ احنا مش قولنا نجمد كدا ونسترجل (وكمل بستفزاز) ولا انت مش راجل
مصطفي باصصله بغيظ
مراد بصله جامد: مالك ي صاصا باصصلي كدا لي اوعي تكون زعلت مني
وسابو ولف وقف ورا الكرسي: دا انا بس خايف الرصا.صه تفضل في رجلك وتعملك حاجه وحشه لسمح الله
وبحركه سريعه كان ماسك دراعه ورجعه لورا كسره او خلعه خالص
مصطفي: ااااااااااااااااااه
مراد بغضب وبص لواحد من البودي جارد كمل الي قولتلك عليه وارمي قدام بيت ابوه
وخرج ووراه جاسر وعمرو
جاسر بضحك: وانا الي كنت فاكر ان قلبك بقا حنين وعفوت عن الواد
عمرو ضحك: خلعت الواد مبقاش في حته سليمه
جاسر بتفكير: بس ي مراد هما الرجاله هيعملو فيه اي تاني
مراد: لا حاجه بسيطه هما بس هيحطوا فجسمو نفس نسبه السم الي كانو عايزين يحطوها في جسم امي وهيرموا قدام قصر الصياد ويا يلحقه يا يتكل علي الله ويريحنا منه
جاسر وعمرو: يخربيتك
مراد: يلا اركبو ولا تحبو تقعدو هنا شويه
ومن غير كلام كان جاسر وعمرو في العربيه مراد ضحك وركب هو كمان ومشي بس بسرعه هاديه شويه عن الاول
عدا اسبوع عمرو بيحاول يقرب من ساره بس رددها كل مره بتصدمه عن الي قبلها ومراد جنب مامته ديما وبيكلم ليلي وجاسر سرحان في ذكريات قديمه هنعرفها بعدين
ليلي صحيت وجهزت عشان تروح المستشفي ولما نزلت من العماره اتفاجات بمراد واقف قدام عربيته
ليلي: بتعمل اي هنا
مراد ببتسامه سحرتها: جاي اوصلك للمستشفي
ليلي ابتسمت ولسه هتمشي تليفونها رن وكانت عشق
ليلي بفرحه: حبيبتي
عشق: زعلانه منك
ليلي: لي بس
عشق: فينك ي ليلي مجتيش لي فرحي فاضل عليه اسبوع وعايزاكي معايا
ليلي: حجزت التذاكر وكل حاجه والله وطيارتي بكرا الصبح
عشق ببتسامه: ماشي خلاص عفوت عنك
ليلي ضحكت: ماشي ي لمضه سلام بقا عشان راحه المستشفى عندي شغل كتير
عشق: باي ي بيبي
وقفلت معاها وليلي بتضحك وسكتت لما بصت لمراد لقته مكشر
مراد: كدا من غير ما تعرفيني
ليلي: طب ممكن اعرفك واحنا ماشيين
مراد حركه راسه بالايجاب وركبو العربيه
مراد: هااا احكي
ليلي: اولا دي عشق اختي الصغيره
مراد: عارف
ليلي بستغراب: عرفت ازاي؟!
مراد بصلها: عيب لما تساليني السؤال
ليلي ضحكت وكملت: وعارف ان فرحها بعد اسبوع ولازم اروح واكون معاها
مراد: عارف
ليلي: اومال بتسال لي
مراد: مش المفروض تعرفيني ولا قراص جوافه انا
ليلي ضحكت: لا بس مجتش فرصه
مراد: وكانت الفرصه دي ناويه تيجي وانتي في المطار ولا بعد ما توصلي علي كدا
ليلي وهي بتقلدو : اممم بدانا شغل الزوج
مراد بصلها غصب عنه ابتسم: انا بتكلم كدا
ليلي حركه راسها بالايجاب وهي بتضحك
مراد: هتقعدي قد اي
ليلي: اسبوع
مراد: ابقي بالغي باباكي بقا ان فرحك بعد اسبوعين
ليلي بصدمه: ايييييي بالسرعه دي
مراد بصلها: غيرتي رايك ولا اي
ليلي: لا بس بسرعه كدا
مراد: من بعد ما مشيتي والدتي رجعت لنفس حالتها
ليلي بحزن عليها: حاضر هعرفوا
ووقفو قدام المستشفى وليلي لسه هتنزل
مراد: هبقا اجي اخدك
ليلي ببتسامه: ماشي
ونزلت وفضلت طول اليوم تشتغل هي وساره وبعد ما خلص اليوم خرجوا من المستشفى كان مراد مستنيها وروحهم
ساره: ايوا ي عم عقبالي
ليلي ضحكت: حني علي الواد عشان نفرح بيكوا دا حتي طيب ودمو خفيف
ساره: دا دمو سم اسكتي دا بعتلي رساله بيقولي مش هتحن ي جن انا جن ي ليلي
ليلي ضحكت بصوت عالي: والله مجنون زيك... يلا روحي نامي عشان السفر بكرا
بعد ما صحيو وجهزو مراد رن علي ليلي
مراد: ليلي مش هعرف اجيلك عندي شغل في الشركه كتير
ليلي: ماشي
وقفلت معاه حست انها مضايقها انها مش هتشوفو قبل ما تمشي ووصلت المطار هي وساره وركبو الطياره والزعل باين علي ليلي وفجاه لقت حد قعد علي الكرسي جنبها ولما بصت
ليلي بصدمه ممزوجه بفرحه: مراد
.......
#يتبع
#بقلمي رحمه محمد